Regulamin korzystania z „API Portal” BNP Paribas Bank Polska S.A.

 

§ 1. WSTĘP

 
1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z API Portal BNP Paribas Bank Polska S.A.
2. Podmiotem świadczącym usługi określone w Regulaminie jest BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna, z siedzibą w Warszawie przy ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000011571, posiadająca NIP 526-10-08-546 oraz kapitał zakładowy w wysokości 147 676 946 zł w całości wpłacony, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego (dalej: „Bank”).
3. Regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
 
 

§ 2. DEFINICJE

 
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
1) API Portal – Aplikacja webowa (specjalny interfejs) Banku umożliwiająca dostęp do:
a) Środowiska Testowego oraz testowanie połączenia i funkcjonalności Aplikacji w zakresie Usług w rozumieniu Przepisów (Sandbox);
b) Środowiska Produkcyjnego oraz wykorzystywanie połączenia i funkcjonalności Aplikacji w rozumieniu Przepisów;
2) Aplikacja – aplikacja Użytkownika na urządzenia mobilne lub rozwiązanie Użytkownika wdrożone na stronie internetowej, będąca:
a) przedmiotem testów Usług przez Użytkownika
b) produktem, wykorzystywanym produkcyjnie przez w ramach Usług
3) Przedsiębiorca – inny niż Bank podmiot prowadzący działalność gospodarczą zgodnie z przepisami prawa
4) Przepisy – obowiązujące przepisy prawa, w szczególności:
a) “Dyrektywa PSD2” - Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 roku w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, zmieniająca dyrektywy 2002/65/WE, 2009/110/WE, 2013/36/UE i rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 oraz uchylająca dyrektywę 2007/64/WE
b) “RTS PSD2” - Rozporządzenie Delegowane Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych (RTS) dotyczących silnego uwierzytelniania klienta i wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji;
c) „Ustawa nowelizująca” - Ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 roku poz. 1075), wprowadzającej do polskiego porządku prawnego postanowienia tzw. „Dyrektywy PSD2”;
d) „Ustawa” - Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. 2022 r., poz. 2360  z późn. zm.). 
5) Regulamin – niniejszy Regulamin korzystania z API Portalu BNP Paribas Bank Polska S.A.,
6) Regulamin PSD2 – regulamin określający warunki i sposób  korzystania z usług PSD2 w Banku,
7) Regulamin Premium – regulamin korzystania z usług Premium w Banku.
8) Specyfikacja Techniczna - dokumentacja interfejsu określająca zestaw procedur, protokołów i narzędzi, o której mowa w art. 30 ust. 3 RTS PSD2;
9) Środowisko Produkcyjne – środowisko produkcyjne (interfejs dostępowy) dostępne w API Portalu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 RTS PSD2;
10) Środowisko Testowe – środowisko testowe dostępne w API Portalu, o którym mowa w art. 30 ust. 5 RTS PSD2;
11) Umowa – umowa o korzystanie z API Portalu zawarta przez Bank z Użytkownikiem na podstawie niniejszego Regulaminu;
12) Usługa – usługi, udostępniane przez Bank w ramach API Portalu, świadczone na podstawienie niniejszego Regulaminu i regulaminów  odnoszących się do poszczególnych usług wybranych przez Użytkownika (o ile są świadczone/udostępnione przez Bank):
a) usługi PSD2 – usługi  określone w  z Dyrektywie PSD2 oraz Ustawie i zgodnie z nimi realizowane:
AIS - (ang. Account Information Service) usługa dostępu do informacji o rachunku, 
PIS-  (ang. Payment Initiation Service) usługa inicjowania płatności,
CAF - (ang. Confirmation of the Availability of Funds) usługa potwierdzania dostępności środków na rachunku.
b) usługi Premium – usługi, realizowane przy wykorzystaniu   usług i technologii w obszarze finansów, opartych na otwartych interfejsach programistycznych (Open API), które umożliwiają stronom trzecim budowę nowych aplikacji i serwisów wykorzystujących dane lub usługi udostępnianie przez instytucje finansowe przy wykorzystaniu ww. usług PSD2
13) Użytkownik – Przedsiębiorca, który dokonał rejestracji w API Portalu zgodnie z § 4 w celu korzystania ze Środowiska Testowego lub Środowiska Produkcyjnego, działający za pomocą umocowanej przez siebie osoby fizycznej.
 
 

§ 3. ZAWARCIE UMOWY

 
1. Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia rejestracji  Przedsiębiorcy poprzez link zgodnie z § 4 pkt 4.
2. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony.
3. Korzystanie z API Portalu jest nieodpłatne. Użytkownik ponosi koszty usługi dostępu do sieci Internet, w tym za transfer danych zgodnie z obowiązującymi go stawkami i taryfami.
 
 

§ 4. REJESTRACJA KONTA W API Portalu

 
1. W celu prawidłowej rejestracji konta w API Portalu Przedsiębiorca:
a) Wypełnia formularz rejestracyjny na stronie https://gopsd2.bnpparibas.pl/,
b) Składa oświadczenie określone na etapie rejestracji konta w API Portalu, w tym akceptuje Regulamin,
c) Przesyła na adres open-banking@bnpparibas.pl dokumenty określone w odrębnym Regulaminie Usługi, o którą Przedsiębiorca wnioskuje lub o które poprosi Bank, niezbędne do rejestracji konta w API Portalu lub świadczenia wybranej przez Przedsiębiorcę.  
2. Bank zastrzega sobie prawo weryfikacji danych podanych przez Przedsiębiorcę oraz przesłanych na adres open-banking@bnpparibas.pl.
3. W przypadku, gdy dane, o których mowa w ust. 2 nie zostaną negatywnie zweryfikowane na etapie rejestracji, Bank przesyła potwierdzenie rejestracji konta na adres e-mail podany w formularzu.
4. W celu dokończenia procesu rejestracji konta w API Portalu, Przedsiębiorca potwierdza rejestrację poprzez link znajdujący się w wiadomości przesłanej przez Bank na podany w formularzu adres e-mail.
5. Przedsiębiorca może posiadać dostęp do API Portalu w ramach więcej niż jednego konta, po spełnieniu warunku rejestracji zgodnie z niniejszym paragrafem przez osobę fizyczną umocowaną do działania w jego imieniu.
6. W celu zalogowania się do API Portalu, zarejestrowany Użytkownik wprowadza na stronie https://gopsd2.bnpparibas.pl/ login i hasło utworzone na etapie wypełniania formularza rejestracji.
7. Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji danych przekazywanych w trakcie procesu rejestracji w API Portalu.
8. Bank zastrzega sobie prawo do zbierania danych i statystyk dotyczących zarejestrowanych oraz potencjalnych Użytkowników API Portalu. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych określone zostały w § 10 Regulaminu.
 
 

§ 5. ZDEFINIOWANIE APLIKACJI UŻYTKOWNIKJA

 
1. Po zalogowaniu zarejestrowanego Użytkownika do API Portalu uzyskuje on do niego dostęp na warunkach określonych w Regulaminie.
2. Bank zastrzega sobie prawo weryfikacji Aplikacji i danych podanych przez Użytkownika w formularzu.
3. Po pozytywnej weryfikacji, Użytkownik otrzyma potwierdzenie akceptacji Aplikacji na podany przez niego w formularzu adres e-mail wraz z treścią Regulaminu.
4. Na moment dodania przez Użytkownika Aplikacji do API Portalu, Użytkownik oświadcza i zobowiązuje się, że:
a) przysługują mu w pełni prawa, w tym majątkowe prawa autorskie lub wynikające z odpowiedniej licencji, zezwolenia lub upoważnienia, uprawniające do dodania Aplikacji do API Portalu, z których to praw może swobodnie korzystać i rozporządzać nimi,
b) Aplikacja nie zawiera treści bezprawnych,
c) Aplikacja nie narusza dóbr osobistych ani jakichkolwiek innych praw osób trzecich, w szczególności majątkowych i osobistych praw autorskich czy praw pokrewnych,
d) Aplikacja nie jest obciążona prawami osób trzecich lub wadami prawnymi,
e) Dodanie Aplikacji do API Portalu nie będzie naruszało jakichkolwiek praw osób trzecich,
f) W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami z tytułu naruszenia jej praw, Użytkownik zrekompensuje Bankowi, jako wyłącznie odpowiedzialny, szkody i koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko Bankowi roszczeń, jak również zwolni Bank od wszelkich zobowiązań jakie powstaną z tego tytułu.
 
 

§ 6. ZASADY KORZYSTANIA Z API Portalu

 
1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z API Portalu zgodnie z przepisami prawa, w tym Przepisami, Specyfikacją Techniczną, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami Regulaminu.
2. Bank udostępnia Specyfikację Techniczną w API Portalu.
3. Specyfikacja Techniczna, Środowisko Produkcyjne i Środowisko Testowe ani żaden inny element API Portalu nie powinny być wykorzystywane w celach innych niż:
a) Dla Środowiska Testowego - testowanie połączenia i funkcjonalności Aplikacji w zakresie wybranych Usług oraz oprogramowania i aplikacji wykorzystywanych przez Użytkownika;
b) Dla Środowiska Produkcyjnego - korzystanie z połączenia i funkcjonalności Aplikacji w zakresie wybranych Usług.
4. Środowisko Testowe opiera się na nieautentycznych danych.
5. Środowisko Produkcyjne opiera się na danych autentycznych.
6. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika poprzez API Portal treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, treści nieprzewidzianych lub mogących wprowadzić w błąd, treści zawierających złośliwe oprogramowanie lub treści, które mogą wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów komputerowych i teleinformatycznych. Za działanie takie uznaje się w szczególności:
a) Próbę użycia na Środowisku Produkcyjnym innych danych, niż prawdziwych danych klientów, na rzecz których Przedsiębiorca świadczy Usługi,
b) Zakładanie fikcyjnych kont na API Portalu, w tym bez umocowania Przedsiębiorcy, bądź wykorzystujących nieprawdziwe dane,
c) Wykorzystywanie Specyfikacji Technicznej lub Środowiska Testowego API w celach innych niż przewidziane w Regulaminie. 
7. Wszelkie problemy, które mogą być związane z naruszeniem bezpieczeństwa API Portalu Użytkownik powinien niezwłocznie zgłaszać do Banku e-mailem na adres open-banking@bnpparibas.pl.
8. Bank zastrzega sobie możliwość wprowadzania przerw technicznych w funkcjonowaniu API Portalu w przypadku prowadzenia prac technicznych dotyczących funkcjonowania API Portalu, przy czym stosowne informacje o pracach technicznych będą przekazywane z wyprzedzeniem przez Bank komunikatami zamieszczanymi w API Portalu lub na podany przez Użytkownika adres e-mail.
9. Bank zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Specyfikacji Technicznej lub API Portalu, w tym w szczególności dotyczących wprowadzania nowych usług i rozszerzania funkcjonalności w ramach API Portalu lub zaprzestania świadczenia określonych usług oraz wyłączania określonych funkcjonalności API Portalu zgodnie z Przepisami.
10. Wszelkie informacje i treści przedstawione na API Portalu mają charakter wyłącznie informacyjny. Treści znajdujące się w API Portalu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, jak również czynności z zakresu świadczenia pomocy prawnej, czynności doradztwa podatkowego, doradztwa inwestycyjnego czy jakiegokolwiek innego doradztwa.
11. Bank nie gwarantuje, jak również nie składa jakichkolwiek oświadczeń co do funkcjonalności API Portalu, braku ewentualnych błędów w ramach API Portalu oraz występowania w ramach API Portalu jakichkolwiek braków. Wszelka odpowiedzialność Banku w tym zakresie jest wyłączona w zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy.
 
 

§ 7. WYMAGANIA TECHNICZNE I WSPARCIE TECHNICZNE

 
1. Dostęp do API Portalu jest możliwy za pomocą urządzeń z dostępem do Internetu, które spełniają wymogi techniczne:
a) Dostępność na przeglądarkach: Chrome, Firefox, Safari (wspierane wersje do 3 ostatnich wydań),
b) Wymagane jest, aby przeglądarka Użytkownika akceptowała pliki typu cookie. 
2. Bank prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem API Portalu w celu poprawności jego działania.
3. Bank zapewnia Użytkownikom wsparcie techniczne API Portalu. Aby skorzystać ze wsparcia technicznego Użytkownik może skontaktować się z Bankiem w jednej z następujących form:
a) e-mailem na adres: open-banking@bnpparibas.pl,
b) poprzez pozostałe kanały kontaktu udostępnione na stronie https://gopsd2.bnpparibas.pl/.
 
 

§ 8. PRAWO KORZYSTANIA Z API PORTLU

 
1. API Portal jako całość, jak i poszczególne elementy jego zawartości, w tym Specyfikacja Techniczna oraz pozostałe treści udostępniane w API Portal, które mogą obejmować w szczególności grafiki, dane, znaki wyróżniające, zdjęcia, teksty, interfejsy (zwane dalej „Treściami Banku”) podlegają ochronie przewidzianej przepisami prawa, a w szczególności ustaw: Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych oraz Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
2. Użytkownik ma prawo korzystania z API Portalu oraz Treści Banku przez czas obowiązywania Umowy wyłącznie w celu korzystania z nich w ramach funkcjonalności zapewnionych przez Bank, zgodnie z aktualną Specyfikacją Techniczną. Każde inne użycie API Portalu jest zabronione i stanowi istotne naruszenie Regulaminu przez Użytkownika. 
3. W stosunku do API Portalu oraz Treści Banku, Użytkownik nie jest w szczególności uprawniony do:
a) zwielokrotniania, rozpowszechniania, udostępniania, wprowadzania do obrotu, z wyłączeniem zwielokrotniania tymczasowego, o ile nie jest niezbędne do korzystania z dostępnych funkcjonalności API Portalu,
b) użyczenia lub najmu oryginału lub kopii,
c) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian, w tym włączania do innych utworów,
d) ingerowania w kod źródłowy, w tym do poprawiania jego błędów.
Bank nie udziela Użytkownikowi żadnych praw, w tym licencji, do znaków towarowych lub innych praw własności przemysłowej należących do Banku lub osób trzecich, udostępnianych w ramach API Portalu.
 
 

§ 9. REKLAMACJE

 
1. Reklamacje związane z działaniem API Portal, a także pytania dotyczące korzystania z API Portalu należy kierować na adres e-mail: open-banking@bnpparibas.pl .
2. Reklamacja powinna zawierać:
a) imię, nazwisko, adres e-mail Użytkownika lub podmiotu składającego reklamację,
b) określenie przedmiotu reklamacji,
c) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację.
3. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Bank prawidłowo złożonej reklamacji (zawierającej wymagane elementy i niewymagającej uzupełnienia).
4. Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą na papierze lub innym trwałym nośniku.
 
 

§ 10. POLITYKA PRYWATNOŚCI

 
1. Szczegółowe informacje dotyczące „Polityki Prywatności i wykorzystywania plików cookies w Serwisie internetowym BNP PARIBAS Bank Polska S.A.” udostępniane są w postaci elektronicznej i zamieszczone na stronie internetowej Banku pod adresem: https://www.bnpparibas.pl/repozytorium/polityka-prywatnosci .
 
2. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku ze świadczeniem Usług udostępnianych przez Bank w ramach API Portalu jest BNP Paribas Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (01-211), ul. Kasprzaka 2.
3. Bank przetwarza dane osobowe Użytkowników, w tym ich reprezentantów w następujących celach:
a) podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy oraz realizacji Umowy zawartej z Bankiem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) spełnienia spoczywających na Banku obowiązków prawnych związanych z utrzymaniem API Portalu, zgodnie z Przepisami (art. 6 ust. lit. c) RODO),
c) dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z zawartą Umową lub z jej nie zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO, a także prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia (art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) i przenoszenia (art. 20 RODO). W celu skorzystania z uprawnień określonych w poprzednim zdaniu osoba której dane dotyczą może kontaktować się z Bankiem pod adresem: open-banking@bnpparibas.pl.  
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji Umowy zawartej z Bankiem, a po rozwiązaniu Umowy przez okres konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń, oraz spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa. W sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa, dane będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów szczególnych.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże może być ono warunkiem zawarcia Umowy i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa. Niepodanie tych danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości zawarcia Umowy i realizacji obowiązków, którym podlega Bank.
8. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia skarg do organu nadzorczego właściwego do spraw ochrony danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
9. Dane osobowe Użytkowników nie są przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Bank powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się wysyłając wiadomość na adres email: iodo@bnpparibas.pl.
10. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych Użytkowników  przez Bank, dostępne są na stronie internetowej https://www.bnpparibas.pl/repozytorium/rodo. 
 
 

§ 11. BLOKOWANIE DOSTĘPU I ROZWIĄZANIE UMOWY

 
1. Bank informuje Użytkownika o zablokowaniu dostępu do API Portalu na podany przez niego adres e-mail przed zablokowaniem lub, jeśli jest to niemożliwe, niezwłocznie po zablokowaniu, chyba że przekazanie takiej informacji byłoby nieuzasadnione ze względów bezpieczeństwa lub jest zabronione na mocy przepisów prawa.
2. Blokada jest utrzymana do czasu ustania przyczyny, z powodu której została wykonana.
3. Użytkownik może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, poprzez złożenie oświadczenia:
a) w formie dokumentowej – na adres e-mail: open-banking@bnpparibas.pl , albo
b) w formie pisemnej – na adres siedziby Banku.
4. Bank może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeśli Użytkownik nie wykonuje lub nienależycie wykonuje  Umowę, w tym narusza postanowienia Regulaminu, przepisy prawa, zasady współżycia społecznego, czy dobre obyczaje, w szczególności, gdy:
a) Użytkownik narusza postanowienia Regulaminu, w szczególności zawarte w § 6 ust. 6,
b) Użytkownik podał dane lub złożył oświadczenia nieprawdziwe, nieaktualne, nieprawidłowe bądź niepełne,
c) działania lub zaniechania Użytkownik negatywnie wpływają na dobre imię Banku lub w inny sposób istotnie szkodzą Bankowi,
d) Użytkownik nie przedstawi na żądanie Banku niezbędnych do wykonywania Umowy dokumentów lub informacji,
e) negatywnej oceny ryzyka w rozumieniu art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Przy czym, w przypadku przesłanki z lit a) lub c)   Bank najpierw wezwie Użytkownika  do zaniechania zachowania stanowiącego ww. podstawę wypowiedzenia w określonym terminie nie krótszym niż 7 dni od dostarczenie wezwania. Bezskuteczny upływ wyznaczonego terminu będzie uprawniał Bank do wypowiedzenia Umowy.
5. Bank może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia w sytuacjach:
a) wycofania z obsługi Banku Usługi, przy czym wycofanie to może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 1 miesiąca od dnia rezygnacji z oferowania przez Bank tej Usługi nowym osobom/podmiotem, o której to rezygnacji Użytkownik informowany jest w odrębnej korespondencji,
b) naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy, finansowaniem terroryzmu (innych niż wskazane w § 11 ust. 4 lit d) lub e)) lub wykorzystywania działalności Banku do dokonywania działań przestępczych lub mających związek z działaniami przestępczymi. 
6. Wypowiedzenie Umowy przez Bank odbywa się poprzez złożenie oświadczenia:
a) w formie dokumentowej – na adres e-mail Użytkownika wskazany w Banku do kontaktu w ramach API Portalu, albo
b) w formie pisemnej – na adres siedziby Użytkownika albo adres do korespondencji Użytkownika.
7. Wypowiedzenie Umowy przez Bank Użytkownikowi dotyczy wszystkich kont założonych dla Użytkownika w  ramach API Portalu.
8. Rozwiązanie Umowy jest jednoznaczne z usunięciem przez Bank dostępu Użytkownika do API Portalu i zaprzestaniem świadczenia Usług.
 
 

§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 
1. Regulamin dostępny jest na stronie API Portal w sposób umożliwiający Użytkownikowi  jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
 
2. Bank jest uprawniony do jednostronnej zmiany Regulaminu z ważnych powodów:
a) wprowadzenie nowych lub zmiany obowiązujących przepisów prawa, lub wydanie przez uprawnione organy państwowe rekomendacji lub interpretacji, a także określonej decyzji administracyjnej, w sprawie sposobu stosowania tych przepisów – w zakresie, w jakim Bank ma obowiązek ich wprowadzenia lub stosowania w celu prawidłowego wykonania umowy o Usługę, 
b) zmiany w świadczonych produktach i usługach Banku, związanej z postępem technologicznym i informatycznym, które to zmiany zwiększają bezpieczeństwo lub ułatwiają Użytkownikowi korzystanie z usług i produktów Banku objętych Regulaminem, o ile zapewni to należyte wykonanie usług i powoduje konieczność dostosowania postanowień Regulaminu,
c) zmiany funkcjonalności usług lub produktów bankowych oferowanych przez Bank spowodowane zmianami infrastruktury informatycznej Banku, niepowodujące dodatkowych zobowiązań po stronie Użytkownika, w zakresie, w jakim powoduje to konieczność dostosowania postanowień Regulaminu. 
 
3. Bank udostępnia Użytkownikowi nowe brzmienie Regulaminu za pośrednictwem strony internetowej: https://gopsd2.bnpparibas.pl/ oraz przesyłając propozycję zmian na adres Użytkownika wskazany w formularzu adres e-mail.
4. Użytkownik w terminie 30 dni od dnia otrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu może wypowiedzieć Umowę, w przeciwnym razie uznaje się, że zmiana została przez niego zaakceptowana i jest obowiązująca od daty wskazanej w treści powiadomienia, nie krótszej jednak niż 30 dni od dnia wysłania powiadomienia o zmianach.
5. Organem nadzoru sprawującym nadzór nad działalnością Banku jest Komisja Nadzoru Finansowego. Użytkownik może wnieść skargę do Komisji Nadzoru Finansowego na działalność Banku, jeżeli działanie to narusza przepisy prawa.
6. Językiem stosowanym w relacjach Banku z Użytkownikiem jest język polski lub język angielski na wyraźną prośbę Przedsiębiorcy. 
7. Prawem właściwym dla Umowy jest prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polski.
8. Sąd właściwy do rozstrzygania sporów związanych z wykonaniem Umowy ustala się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi właściwości sądów, w tym ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
9. Korespondencję elektroniczną dotyczącą API Portalu można kierować na adres poczty elektronicznej e-mail: open-banking@bnpparibas.pl. Korespondencję pisemną dotyczącą Umowy należy kierować na adres siedziby Banku.
10. Regulamin wchodzi w życie z dniem 27.02.2023 r.